Bidt af en gal aby

Mine katte – mad – sygdom – opdrættere – design

Ingen Roser uden torne

Søndag den 29 november fik jeg en 20 uger gammel abyssinier killing. Det blev en lille vildtfarvet pige. Hun har boet hos mig i en uge nu og indtil for et par dage siden var jeg ikke sikker på, at hun skulle blive boende hos mig.

Jeg havde fået mig en adfærdsvanskelig killing. Hun havde meget svært ved at falde til og var skræmt fra vid og sans. Hun blev skræmt af lyde, ting og af mig. Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre og talte derfor med en dyreadfærds terapeut.

Han anbefalede mig at træne tillid med katten. Det gjorde jeg så og allerede efter 24 timer var der resultater. Jeg træner hende derfor dagligt (klik træning). Det er en underholdende måde at aktivere katten på og samtidig giver det forhåbentlig brugbare resultater. Hun kan allerede komme når jeg kalder.

I starten troede jeg som sagt, at hun havde fået en neurose af at blive flyttet hjem til mig. Da jeg observerede hende hos opdrætteren var hun aktiv, legesyg, opsøgende og ikke spor bange. Fra det øjeblik hun kom ned i transporttasken var freden forbi. Hun hylede hele vejen hjem og i flere dage efter.

Da jeg begyndte at træne med hende, og på den måde blev mere knyttet til hende, kom jeg pludselig på hvad hun skulle hedde.

Hun skulle hedde Rose, en forkortelse af Neurose. Jeg har haft meget sjov ud af hendes navn. Jeg har nemlig stadig rifter over alt fra de første dage inden jeg klippede hendes klør. Men som man siger, “Ingen roser uden torne” og det passer helt perfekt på min lille Rose. Smuk og farlig på samme tid.

No comments yet»

Skriv et svar

