Bidt af en gal aby

Mine katte – mad – sygdom – opdrættere – design

Rose er 6 måneder i dag

Min lille, frække og smukke tiger pige er 6 måneder i dag.

Da jeg fik hende troede jeg ikke det ville gå fordi hun var så angst og bange, men med lidt tålmodighed og kliktræning gik det alligevel.

Så skulle hun steriliseres, det gik ikke så godt. De inderste sting sprang op og hun rendte rundt med en lille bordtennisbold stikkende ud af maven hele julen.

Vi kørte med taxa til Charlottenlund dyrehospital i julen fordi egen dyrlæge var lukket og fik besked på at kontakte egen dyrlæge mandag så operationen kunne laves om. Rose blev igen opereret den sidste mandag i år, men lørdag gik der betændelse i såret. Jeg kontaktede Mobil Dyrlæge på Frederiksberg som kom på hjemmebesøg og Rose fik penicillin og salve til såret.

For en sikkerheds skyld tog jeg Rose med til den dyrlæge der havde opereret hende. Da jeg efterhånden har ruineret mig selv i taxa regninger tog vi metro og S-tog. Rose brokkede sig højlydt over at være i transportkassen så jeg tog hende op og lagde hende ind  under min fleece  trøje med et ekstra fleece tæppe udenom og sådan kom vi frem og tilbage. Det gik meget bedre. Rose er en bestemt ung dame, hun har det bedst når hun kan følge med i alt hvad der sker og så gør det heller ikke noget når man får en masse opmærksomhed fra alle dem der synes man er vildt nuttet.

Nu er Roses mave helet, men man kan se at der har været komplikationer. Rose er faldet godt til på Frederiksberg. Hun lærte hurtigt hvordan man får sit menneske til at lystre. Nu savner hun bare én at lege med.

Vi håber Lilli snart får det bedre så hun kan hamle op med mors vilde Rose.

No comments yet»

Skriv et svar

