Bidt af en gal aby

Mine katte – mad – sygdom – opdrættere – design

Mine dårlige erfaringer med Teresa Guldager

1. januar 2010 kom Teresa Guldager hjem til mig med Lilli på vej til lufthavnen hvor hun skulle med fly til Finland for at aflevere en solgt kat.

Lilli virkede umiddelbart som en sund og robust kat. Hun var godt præget. Jeg besluttede mig for at sige ja tak og købe Lilli så Rose kunne få en ven.

Desværre viste det sig meget hurtigt, at Lilli ikke var helt rask. Samtidig var Lillis sundhedsbog underlig og forvirrende. Der var en masse forskellige datoer, nogle var streget ud og andre tilføjet ud for dyrelægens stempel hvor der også var vaccine mærkat.

Fordi Teresa var i Finland scannede jeg sundhedsbogen ind og mailede den til Sakskøbing dyrehospital v/dyrlæge Birgitte Winter og ringede dem op. Dyrlægen var optaget og jeg fik at vide, at jeg ville blive ringet op senere. Sidst på dagen ringede dyrlæge, Birgitte Winter. Jeg spurgte hende om hun havde vaccineret Lilli 2 gange – de 2 datoer der var noteret i sundhedsbogen.

Dyrlæge Birgitte Winter sagde, at det havde hun ikke. Hun havde kun vaccineret Lille én gang. Den ene gang dyrlægen har vaccineret Lilli er der i sundhedsbogen stemplet og indsat vaccine mærkat.

Jeg spurgte dyrlægen om Teresa Guldager eventuelt selv kunne have vaccineret anden gang. Dyrlæge Birgitte Winter sagde, at det ikke var muligt fordi man kun kan købe vaccine hvis man er dyrlæge. Det er ikke lovligt for en opdrætter at købe vaccine i Danmark.

1. januar 2010 da Teresa Guldager kom hjem til mig med Lilli, fortalte hun, at Lilli var neutraliseret og vaccineret 2 gange hos ovennævnte dyrlæge. Det har vist sig at være løgn. Hun sagde også, at Lilli var blevet leveret tilbage fra den første køber (Lilli er solgt/omplaceret 2 gange) pga parforholdsproblemer. Senere ændrer hun forklaring. Pludselig er det fordi Lilli er for livlig. Da jeg kontakter Teresa Guldager og konfronterer hende med Lillis mystiske sundhedsbog og at jeg har talt med dyrlægen roder hun rundt i alle sine forklaringer. Dyrlægen har sagt, at hun ikke har udleveret/solgt vaccine til Teresa og at det ikke er lovligt – jeg spørger Teresa om hun evt. selv har vaccineret Lilli – hendes JA kommer som skidt fra en spædkalv.

Det er noget værre rod. Teresa Guldager kan ikke holde styr på alle sine løgne og da jeg på et katteforum skriver et indlæg hvor jeg spørger hvor man står rent juridisk når man som køber har købt en syg kat, bliver Teresa straks kontaktet af nogle af sine kumpaner og hun opretter straks en profil hvor hun angriber mig verbalt og beskylder mig for at være en kynisk, skruppelløs dyremishandler. Hun prøver at få det til at lyde som om hun har gjort alt for at hjælpe mig.

Fra første øjeblik jeg kontaktede Teresa Guldager ang. Lillis sygdom, var hun i forsvarsposition og absolut ikke spor hjælpsom. Jeg fik at vide, at hvis jeg besluttede mig for at levere Lilli tilbage, så ville det “koste mig” for hun havde jo haft udgifter for at aflevere Lilli. Nåååååå ja hun afleverede jo Lilli på vejen til lufthavnen fordi hun skulle til Finland og sælge endnu en kat og blev kørt at sin ven Preben.

I øvrigt er en af Teresa Guldagers betingelser for salg af kat, at hun personligt afleverer dem. Det koster ikke ekstra på Sjælland. Så med kr. 5000,- på lommen kunne Teresa glad og tilfreds tage til Finland og tjene flere penge. kr. 10.000,- på 2 dage.

Da jeg på opfordring af en opdrætter, der ønsker at være anonym, skriver et indlæg på kattegale.dk bliver jeg overfuset af Teresa Guldager og hendes venner.

De prøver at udstille mig som en kynisk person der ikke tænker på kattenes velfærd.

Jeg er dybt forundret og forarget over den slags beskyldninger. Bare fordi det er et levende væsen jeg har købt er det vel ikke ensbetydende med, at jeg skal tolerere løgn og svindel.

Jeg betalte kr. 5000,- for Lilli. I kontrakten stod, at Lilli var neutraliseret og vaccineret 2 gange, samt at jeg ville få tilsendt en stamtavle på 3 generationer.

Nu truer Teresa Guldager med, at jeg ikke vil få udleveret stamtavlen, medmindre jeg sletter mine indlæg om hende.

Omtalte stamtavle eksisterer højst sandsynligt ikke. 1. januar 2010 sagde Teresa, at jeg ville modtage den med posten indenfor 3 uger. Da vi den 21. januar indgik forlig, sagde Teresa, at hun  først havde bestilt den 21. januar hos CFA. Jeg har stadig ikke modtaget stamtavlen ej heller nogen form for registrering på Lilli.

Jeg har sendt en mail til CFA hvor jeg beskriver den spegede affære med Teresa Guldager. Jeg har stadig ikke hørt fra dem. I mailen spørger jeg om Teresa Guldager har bestilt en stamtavle til Lille – det har CFA heller ikke svaret på endnu.

… fortsættelse følger.

No comments yet»

Skriv et svar

