Bidt af en gal aby

Mine katte – mad – sygdom – opdrættere – design

Tur til dyrlægen

Her til eftermiddag var jeg desværre nødt til at spolere ovenstående idyl. Pigerne skulle til dyrlægen fordi Lilli skulle undersøges af Stig hos Skovlunde/Herlev Dyreklinik.

Vi blev hentet af Falck og ankom i lidt for god tid. Jeg havde medbragt sundhedsbøger, resultater fra prøver mv.

Rose og Lilli fik lov til at gå på opdagelse i eksaminations stuen. Dyrlæge, Stig Feldballe kunne ikke skjule sin kærlighed til kattene og beundrede deres skønhed og livlighed.

Lilli kom op på bordet og blev undersøgt. Hun har haft Giardia og dårlig mave som er blevet behandlet. Jeg har lagt mærke til, at hun klør sig meget i ørerne og ryster en del på hovedet. Derfor ville jeg for en sikkerhedsskyld have hende undersøgt hos Stig.

Heldigvis sagde han, at Lilli er sund og rask og at begge pigerne var meget flotte og struttede af sundhed. Jeg fik at vide, at jeg dog skal holde øje med konsistensen på deres afføring. Hvis én af dem begynder at få tynd mave og det varer i flere dage skal jeg tage en afføringsprøve og sende den til klinikken hvor den vil blive undersøgt for giardia og TF.

Jeg er glad og lettet over, at mine piger er sunde og raske. Lilli vejer 2,41 kg og Rose vejer 2,o9 kg. De er flotte og harmoniske og vejer hverken for meget eller for lidt. Lilli vejer mere end Rose selvom hun er 5 uger yngre, men de er også 2 forskellige typer og kommer fra 2 forskellige opdrættere.

Lige nu ligger tøserne i hver sin hængehylde i klatretræet og slapper af. De var MEGET glade for at komme hjem.

Jeg har tegnet Falck abonnement og fik lov til at vente 1.5 timer på at blive kørt hjem med pigerne. Falck har kun 3 vogne til dyretransport, så hvis man er uheldig at de er optagede når man skal hjem fra dyrlægen får man lov til at vente MEGET længe. Næste gang tager vi toget hjem det tager kun 30 minutter i alt og så slipper pigerne for at blive stressede over at skulle sidde i et trafikeret venteværelse med gøende hunde og megen trafik.

Jeg kan ikke anbefale nogen at tegne Falck abonnement til dyretransport – det er ikke kattevenligt.

No comments yet»

Skriv et svar

