Bidt af en gal aby

Mine katte – mad – sygdom – opdrættere – design

Mere mudderkastning fra Teresa Guldager – Dushara – En opdrætter udenfor pædagogisk rækkevidde!

Jeg har netop læst et indlæg fra Teresa Guldager på forumet Kattegale hvor hun beskriver mig som en person der aldrig bliver tilfreds og faktisk kun er i live for at brokke mig og kritisere. Hun skriver, at hun har medlidenhed med sådan nogle som mig, for jeg kan åbenbart aldrig nyde livet og være glad og desuden må mennesker som mig være ensomme fordi andre mennesker ikke kan holde os ud. Hun insinuerer, at jeg ikke er et fornuftigt menneske men en sur tåbe der aldrig er tilfreds.

Teresa Guldagers indlæg på Kattegale opfatter jeg som et patetisk og desperat forsøg på at aflede opmærksomheden fra fakta. Nemlig, at hun er en løgner og en svindler som ikke på noget tidspunkt har ydet nogen form for hjælp eller service, tværtimod. Jeg blev fra starten mødt med fjendtlighed og irritation over at jeg bildte mig ind at påstå, at Lilli var syg. Teresa Guldager har begået dokumentfalsk fordi hun ud for dyrlægens stempel selv har tilføjet en dato og derefter sagt, at det var dyrlægen der havde vaccineret de 2 pågældne datoer.

Teresa Guldager fortsætter det hun kalder service i omtalte indlæg på Kattegale hvor hun omtaler mig som en sær og unormal person fordi jeg har tilladt mig at reklamere over den syge kat hun solgte mig. Ifølge kontrakten har jeg 14 dages fortrydelsesret, mon ikke Teresa Guldager vælger at lave om på det i fremtiden.

Personligt kender jeg ikke nogen der finder sig i at blive svindlet og bondefanget af en sælger, heller ikke når det drejer sig om et levende væsen. Hvis der sidder nogen derude som synes Teresa Guldagers skumle metoder er helt ok, så skriv endelig til mig. Hvis ikke må I finde jer i, at være medlem af de sære, unormale og ensomme brokkehoveders klub.

En opdrætter som ønsker at være anonym, advarede mig mod at købe kat hos Teresa Guldager pga egne erfaringer, men jeg lyttede desværre ikke til hendes råd.

Jeg har desuden fået en del henvendelser siden jeg skrev om min kedelige oplevelse med Teresa Guldager. Jeg er ikke den eneste der har købt en syg kat og efterfølgende fået en dårlig behandling af Teresa Guldager.

Tak til alle jer der via mails har valgt at støtte mig. Jeg kan godt forstå at der ikke er andre der tør at stå frem som jeg har gjort. Når man som jeg står frem og fortæller om en dårlig oplevelse skal man ikke være sart. For konsekvensen er, at man bliver angrebet verbalt og svinet til, ligesom jeg er blevet af Teresa Guldager, hendes venner og andre som vælger at tro på Teresa Guldagers løgne.

4 kommentarer»

  lainabb wrote @

Hej.

Jeg har selv lige lavet en blog. og under dette har jeg tænkt meget over ETIK på nettet. Jeg synes ikke dit indlæg er etisk korrekt. Det er meget stødende overfor den anden person, med navns nævnelse. Det mener jeg, er meget forkert!

Jeg håber du først selv skal godkende denne kommentar inden den kommer officielt på siden, og jeg synes ikke du behøver godkende den. Det er helt op til dig. Jeg føler bare jeg bliver nød til at sætte fokus på det etiske perspektiv i forbindelse med blog skrivning.

Når dette så er sagt, så er der ikke noget mere frygteligt end en syg kat! Jeg håber din lille kat er frisk igen og uden yderlige skade.

Mvh. Laina

  abymum wrote @

Hej Laina,
Det kan godt være du ikke synes mit indlæg er etisk korrekt, men jeg har valgt at skrive og udgive indlægget og jeg er uenig med dig.
Den person som jeg nævner i min blog sælger katte via sin hjemmeside. Hun har solgt mig og andre katte som har været inficeret med genstridige parasitter og har solgt disse katte uden at oplyse om dette. Det kaldes for svig.
Jeg købte en kat fra Dushara 1. januar. Denne kat var behandlet for giardia inden jeg fik den. Alligevel stod der ikke noget om dette i sundhedsbogen og Teresa informerede mig ikke om det før, under eller efter købet. Da jeg få dage efter købet kontaktede hende, insisterede hun på, at katten var 100% sund og rask og tilbageholdt stadig informationer om at katten havde været inficeret med en meget genstridig parasit og efterfølgende behandlet for den. Så vidt jeg ved uden dyrlægeopsyn.
Da jeg senere søger råd i forbindelse med min nye syge killing på et katteforum bliver jeg svinet til og mobbet ud. Teresa insinuerer, at parasitten giardia må stamme fra min første killing ( som ikke på noget tidspunkt har været syg ).
Jeg har siden 1. januar haft rigtigt mange udgifter til dyrlæge undersøgelser, blodprøver, afføringsprøver, laboratorie undersøgelser og medicin. Den første tid med mine to killinger burde være den tid hvor vi koncentrerer os om at lære hinanden at kende, opdragelse og leg. I stedet skal jeg dagligt begå overgreb på dem fordi de skal medicineres. Jeg skal dagligt tømme kattebakken og gøre rent med meget skrappe midler for at parasitten ikke hænger ved.
Samtidig viser det sig, at den kat jeg købte af Teresa Guldager også er inficeret med en anden sejlivet parasit, tritrichomonas foetus.
Imorgen er jeg færdig med at behandle begge mine misser for giardia og så kan vi ellers starte forfra og behandle for tritrichomonas foetus.
Så undskyld mig hvis jeg ikke har noget problem med at hænge Teresa Guldager – Dushara ud. Hun har gjort de sidste 3 måneder af mit liv meget besværlige og meget dyre. Samtidig nægter hun at tage ansvar og har ikke selv noget problem med at svine mig til eller hænge mig ud.

  michael wrote @

hej jeg var på besøg hos nogen som havde købt sådan en kat hos (Teresa Guldager ) kan desvære ikke lige huske om den også fejlet noget, men der var vist noget med forkert foder så den vist havde dårlig mave,nååå men det jeg håber du kan svare er hvor kan man ellers købe en så flot/smuk misser =)

  abymum wrote @

Hej Michael,
Der er mange steder hvor du kan købe en abyssinier.
Prøv at læse siden abynet.dk

Det er lidt af en jungle, men jeg har lært af bitter erfaring at jeg næste gang skal have en checkliste:
1. Køb aldrig kat fra et stort katteri, men gerne fra lille stueopdræt.
2. Besøg opdrætter flere gange for at se hvordan kattene bor og om de trives.
3.Spørg direkte om katten/killingen eller dens mor har været syg/behandlet for sygdomme/parasitter mv. få det skrevet ind i kontrakten.
4. Sørg for at få kat + stamtavle når du betaler for disse. Lad dig ikke spise af med, at stamtavle bliver sendt senere (Teresa Guldager Dushara har stadig ikke sendt Lillis stamtavle som jeg har betalt for).
5. Køb ALDRIG kat/killing der har haft adgang til have/løbegård hvis du selv bor i lejlighed eller hvis du vil være sikker på, at katten ikke har tarmparasitter.
6. Hvis du træder ind i opdrætters hjem og er ved at blive kvalt af tobaksrøg, så overvej hvordan passiv rygning påvirker en lille killing.
7. Undersøg katten grundigt. Der må ikke være afføringsrester rundt om numsehullet. Har katten øjenbetændelse? Lugter den ud af munden? Katten må ikke være oppustet og prutte meget, det er ofte tegn på, at noget er galt.
8. Observer katten. Er den tillidsfuld eller angst? Får du lov til at røre ved den, eller vil den helst væk fra dig? Mange opdrættere hiver lejetøj frem som katten ikke kan modstå og derved får du ikke en naturlig kat at se. HUSK altid at se moren hvis du køber killing.
9. Sidst men ikke mindst. Glem aldrig, at selvom sælger virker flink og veltalende, kan vedkommende sagtens være en svindler.
Det er som regel svindlerne der er bedst til at overtale/sælge, se bare Stein Bagger.

Held og lykke ude i katte junglen.


Skriv et svar

