Bidt af en gal aby

Mine katte – mad – sygdom – opdrættere – design

4 måneder med sygdom, dyrlægebesøg og udgifter er slut

Jeg har netop fodret mine to missepiger med henholdsvis 3 og 4 kapsler som først var smurt ind i lakseolie. Det er sidste behandling for jeg orker ikke mere.

Næsten 4 måneder med sygdom, dyrlægebesøg og medicinsk behandling samt uforudsete udgifter. Alt sammen fordi jeg var så dum at købe en abyssinier killing hos Teresa Guldager, Dushara.

Teresa Guldager, Dushara føler sig ikke forpligtet til at oplyse killingekøbere om, at hun sælger killinger som er behandet for fx Giardia (smitsom tarmparasit). Hun sælger ufortrødent killinger som hun senere indrømmer, at hun har behandlet for Giardia, uden at få disse killinger testet så hun sikrer sig at de er sygdoms frie inden hun leverer dem til nye familier. På den måde er hun medvirkende til, at smitsomme tarmparasitter som Giardia og Tritrichomonas foetus (TF) bliver spredt rundt i hele Danmark.

Desværre er det ikke muligt at købe medicin for TF i danmark fordi man endnu ikke har anerkendt TF som et problem.

Min pointe med dette indlæg er, at man skal passe på hvem man køber sin racekat hos.

Er man uheldig at købe kat hos en person som Teresa Guldager, risikerer man, at den første tid med en ny killing bliver dyr og besværlig.

Det er snart 4 måneder siden jeg købte en killing hos Teresa Guldager, Dushara. Jeg betalte kr. 5000,- for killingen, men mine udgifter er efterhånden løbet op i mindst det dobbelte. Samtidig er min anden killing, som er 5 uger ældre blevet smittet og jeg har derfor været nødt til også at behandle hende.

Teresa Guldager føler sig ikke forpligtet til at dække de udgifter jeg har haft fordi jeg har købt en killing fra hende som var inficeret med giardia og TF. Hun nægter at udlevere Lillis stamtavle som jeg har betalt for ifølge den kontrakt som vi begge har underskrevet.

Hun sviner mig til på diverse katte fora og prøver at få mig til at fremstå som en sølle stakkel som ikke har andet indhold i livet end at brokke sig over alt og alle.

Jeg har ikke gjort andet end at købe en kat til kr. 5000,- da den blev syg få dage efter jeg købte den kontaktede jeg sælger (Teresa Guldager). Jeg blev mødt med fjendtlighed og griskhed. De sidste 4 måneder har jeg været udsat for voksenmobning og nedladne bemærkninger fordi jeg har tilladt mig at brokke mig over den behandling jeg har fået af Teresa Guldager, Dushara.

1 kommentar»

  Lene wrote @

Hej !
Blot et skulderklap til dig. Af helt uforklarlige grunden er mange raceopdrættere mennesker med meget lidt empati. Desværre går det ud over racekattene i DK, og på et tidspunkt må raceopdrætterne revurdere deres opfattelse. I stedet for at øge opmærksomheden for deres fag, lukker de af – og det vinder en sag/en interesse/en passion sjældent sympati af. Ekstra skulderklap for det store arbejde du har haft og de smerter det har forvoldt dig og kattene.


Skriv et svar

